Evaluación del Aprendizaje: Entre Cultura Escolar y la Reforma de Educación Secundaria. Estudio de Caso
DOI:
https://doi.org/10.37646/xihmai.v4i7.139Abstract
El estudio tuvo la intención de encontrar respuestas en torno a: ¿cómo son las prácticas de evaluación del aprendizaje en la escuela secundaria y cuáles son sus contradicciones, tensiones y nuevas posibilidades en el contexto de la Reforma? Está estructurado en cuatro temáticas: la primera es una breve introducción del porqué y para qué del estudio, la
siguiente, es el referente teórico que lo sustenta. El tercero expone la metodología basada en un estudio de caso, con dos secundarias hidalguenses, que dieron margen al análisis de datos, que presenta tres categorías; en la última referente a cultura escolar, son consideradas tres subculturas. Las conclusiones muestran parte del estado actual de la evaluación en este nivel educativo.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Margarita Zamora Hernández, Tiburcio Moreno Olivo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License, which allows others to use the published work as long as they acknowledge the authorship of the work and its first publication in this journal.
Authors may make separate, additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the published version of the article in this journal (e.g., posting it to an institutional repository or publishing it in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
Authors are permitted and encouraged to share their work online (for example, via institutional repositories or personal websites) prior to and during the manuscript submission process, as it can lead to productive exchanges and to increased and more rapid citation of the published work.