Competencias Y Literatura: Una Odisea

Authors

  • Diego José Martí­nez Gayón

DOI:

https://doi.org/10.37646/xihmai.v3i5.119

Abstract

 

Resumen

En el siguiente ensayo sugiero algunas dificultades que afectan a la enseñanza de la literatura a nivel bachillerato, desde la problemática del alumno, el docente y el entorno escolar; puesto que, es en la etapa previa a la vida universitaria donde un importante número de lectores latentes pierde interés en la literatura por encon­trarla inútil. La obligatoriedad, los preconceptos, la falta de sensibilidad literaria y la ignorancia condicionan el acercamiento a los libros. Al final, propongo un ejemplo que busca vincular una acercamiento a la enseñanza de la literatura por competencias.

Abstract

In the next essay I suggest some difficulties that affect the teaching of literature to high school level, since the problem of students, teachers and the school en­vironment. It is in the pre-university life where a significant number of potential readers loses their interest in literature because they find it useless. The require­ment, the preconceptions, lack of sensitivity and literary ignorance condition for rapprochement with the books. At the end, I propose an example that seeks to link an approach to the teaching of literature competency.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2012-11-25

How to Cite

Martí­nez Gayón, D. J. (2012). Competencias Y Literatura: Una Odisea. Xihmai, 3(5). https://doi.org/10.37646/xihmai.v3i5.119

Issue

Section

Artículos de Investigación

Most read articles by the same author(s)