Cinema: The Fantastic as Epiphany. Pedagogical Construction from Two Contemporary Films
DOI:
https://doi.org/10.37646/xihmai.v11i21.265Keywords:
Film, Communication, Fantasy, Analysis and PedagogyAbstract
How do we analyze films in the XXI century? The narrative contribution gave clues to examine them. The results raise new questions. This article was finished writing in October 2015.
Downloads
References
AUMONT, J y Marie, M. (1993). Análisis del film (2da ed.) Barcelona, Paidós Comunicación.
AUMONT, J, Berlgala, A, Marie, M, Vernet Marc (1996) Estética de cine (2da ed.). Barcelona, Paidós Comunicación.
AUMONT, J y Marie, M. (2006).Diccionario teórico y crítico del cine, Buenos Aires, la Marca editorial.
BETTELHEIM, B. (2013). Psicoanálisis de los cuentos de hadas. 5ta reimpresión. Barcelona: Critica, Editorial Paidós.
BIRRI, F. (2007). Soñar con los ojos abiertos, Treinta lecciones de Stanford, Buenos Aires: Ediciones Aguilar
CASETTI, F. y Di Chio, F (1996). Cómo analizar un film. Barcelona, Paidós.
FELDMAN, S. (1978) Guión Argumental, Guión Documental.
Buenos Aires, Ed. Gustavo Gili.
GETINO, Octavio (1998) Cine y televisión en América latina, producción y mercados. Santiago de Chile, Ediciones CICCUS.
GODARD, J.L. (2010) Pensar entre imágenes. Barcelona: Intermedio Editorial.
GUBERN, R. (1973) Cine contemporáneo. Barcelona; Ediciones Salvat.
GUBERN, R. (1987): El simio informatizado. Madrid: Fundesco.
GUBERN, R. (2002) Máscaras de ficción, Barcelona: Anagrama.
GUBERN, R. (2010) Metamorfosis de la lectura, Barcelona: Anagrama.
MAC BRIDE, S. (1980) Un solo mundo, voces múltiples, México: Fondo de Cultura Económica.
PEÑA, F. (2012) Cien años de cine argentino, Buenos Aires, Editorial Biblos.
ROS Galiana, F, Crespo y Crespo, R (2001) Guía para ver y Analizar, Los olvidados, Barcelona: Octaedro Editorial.
RABINOVICH, S: (2009): Diccionario de Estudios Culturales Latinoamericanos, México: Siglo XXI editores.
SONTAG, S. (1984) Contra la interpretación y otros ensayos. Barcelona: Seix Barral.
TRUFFAUT, F. (1995) El cine según Hitchcock (5ta edición). Madrid: Alianza Editorial.
ZAVALA, L. (2014) Coordinador. Cine y Educación: de la teoría a la práctica. México: Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo.
VV.AA: (2005) Guía para ver y Analizar. Barcelona: Editorial Octaedro, Barcelona.
VV.AA: (2009) "La gran discusión" en El amante cine, Número 208, Buenos Aires, Pág. 1-19.
KOZA, R. A: Extras 1: Filmfest Hamburg 2009: Contra la interpretación. http://ojosabiertos.otroscines.com/extras-1filmfest- hamburg-2009-contra-la-interpretacion/
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Stella Maris Poggian

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License, which allows others to use the published work as long as they acknowledge the authorship of the work and its first publication in this journal.
Authors may make separate, additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the published version of the article in this journal (e.g., posting it to an institutional repository or publishing it in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
Authors are permitted and encouraged to share their work online (for example, via institutional repositories or personal websites) prior to and during the manuscript submission process, as it can lead to productive exchanges and to increased and more rapid citation of the published work.