Pedagogía: Ciencia o Técnica. Caminos de Reflexión (Ensayo)
DOI:
https://doi.org/10.37646/huella.v14i14.17Keywords:
pedagogía, ciencia, técnica, reflexión, docenciaAbstract
El objetivo del presente trabajo es reflexionar acerca de la cientificidad de la pedagogía, a partir de la epistemología en la construcción del trabajo docente.
Downloads
References
Carrizales, D. (2001). La Universidad, entre la soledad y la desolación. Universidad Autónoma del Estado de Morelos.
Comenio, J. (2017). Didáctica Magna.Porrúa. Colección Sepan Cuantos.
Althusser, L. (1994). Ideología y Aparatos ideológicos del Estado. Freud y Lacan. Nueva Visión.
Bunge, M. (1958). La ciencia. Su método y su filosofía. Metascientific Queries. Universidad Nacional de México.
De los Ríos, A. (2011). Corrientes pedagógicas y Educación Especial, pensando históricamente la Educación Especial en América Latina. RUEDES Red Universitaria de Educación Especial, 1(1), pp. 3-21.
Gadotti, M. (2003). Historia de las ideas Pedagógicas. Siglo XXI.
Grau, B. J. (2015, agosto 5). Thomas Kuhn y la estructura de las revoluciones científicas. [Mensaje en un blog] MasScience https://www.masscience.com/2015/08/05/thomas-kuhn/
Himura, S. (2012, mayo 3). Popper y Lakatos. [Texto en repositorio] Scribd https://es.scribd.com/doc/41628164/Popper-y-Lakatos-Resumen
Shelley, M. (2012). Frankestein. Porrúa.
Wulf, C. (1999). Introducción a la Ciencia de la Educación. Entre teoría y práctica. Universidad de Antioquía.
Zamudio, J. G. (2012). Epistemología y Educación. Red Tercer Milenio.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Alina Eugenia Peniche Ortiz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License 4.0 that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.