Factors Intervening for the Implementation of Teaching-Learning Strategies in the Classroom in Telesecundarias.

Authors

  • Narda González Uribe Universidad La Salle Pachuca
  • Lizeth Pérez Pérez Universidad La Salle Pachuca
  • Esther Fragoso Fernánd

DOI:

https://doi.org/10.37646/huella.vi8.490

Keywords:

Factors , Implementation , Strategies , Teaching , Learning

Abstract

The research that was carried out in the municipality of Juárez and Tlahuitepa, Hgo., had the objective of identifying what factors intervene in the implementation of teaching-learning strategies in the classroom in telesecundarías, and together with the application of instruments we obtained that the factors that The most involved are the learning styles of the students and the material resources available. The results obtained were supported by authors who address the same topic from a pedagogical perspective. In order to carry out the research, we had to delve into what qualitative research is and its characteristics, in order to later know what a community is experiencing.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Díaz, F y Hernández, G. (2002). Estrategias docentes para un aprendizaje significativo. Una interpretacioń constructivista. Mex́ ico D.F.: Mc Graw - Hill.

González Ornelas, V. (2003). Estrategias de enseñanza y aprendizaje . México: Pax México.

Hernández Sampieri, R., Fernández-Collado, C., & Baptista Lucio, P. (2006). Metodología de la investigación (4 ed.). México, D.F.: Mc Graw Hill

Lasallista, R. L. (2011). PERLA Proyecto Educativo Regional Lasallista Latinoamericano. Bogotá: Colombia

Monereo, C., Castelló, M., Clariana, M., Palma, M., & Pérez, M. L. (2007). Estrategias de enseñanza y aprendizaje (12ª ed.). México, D.F: Graó.

Monografías. (s.f.). Obtenido de Estrategias de enseñanza-aprendizaje: http://www.monografias.com/trabajos57/estrategias-aprendizaje/estrategias-aprendizaje2.shtml [recuperado el 9 de Septiembre del 2014]

Páez , I. (2006). Estrategias de aprendizaje -investigación documental- . Redalyc.

Secretaría de Educación Pública. (2012). Obtenido de http://telesecundaria.dgme.sep.gob.mx/docs/TS-ESTRATEGIAS-REFORZAMIENTO.pdf [ recuperado el 9 de Septiembre del2014]

Telesecundaria 11 EDUSAT. (s.f.). Obtenido de http://televisioneducativa.gob.mx/index.php/info/que-es-la-telesecundaria [ recuperado el 9 de Septiembre del 2014]

Kholer , J. (2005). Importancia de las estrategias de ensenã nza y el plan curricular. Redalyc.

(s.f.). Obtenido de La importancia de las estrategias de aula: http://www.quadernsdigitals.net/datos_web/hemeroteca/r_1/nr_17/a_212/212.htm [ recuperado el 9 de Septiembre del 2014]

Published

31-12-2014

How to Cite

González Uribe, N., Pérez Pérez, L., & Fragoso Fernánd, E. (2014). Factors Intervening for the Implementation of Teaching-Learning Strategies in the Classroom in Telesecundarias. Huella De La Palabra, (8), 55–78. https://doi.org/10.37646/huella.vi8.490

Issue

Section

Artículos