Comprensión Lectora En Los Jóvenes Del Bachillerato La Salle Ayahualulco
DOI:
https://doi.org/10.37646/huella.vi7.498Keywords:
comprensión lectora, jóvenes, Bachillerato la Salle AyahualulcoAbstract
La siguiente investigación tiene el objetivo de conocer más acerca de los problemas de la comprensión lectora que se tienen en la comunidad de Ayahualulco, Veracruz; el trabajo se realizó en el semestre agosto - diciembre, 2012.
Se cumplió un proceso metodológico cualitativo, se conoció previamente el contexto cultural y social de la entidad sujeta a investigación, indagando en libros y portales electrónicos. Se procesaron y aplicaron instrumentos en dicha comunidad y sus alrededores para así conocer a fondo el problema lector que rodea a los jóvenes de la comunidad y obtener datos confiables y exactos que fueron validados y triangulados para así llegar a las conclusiones.
Downloads
References
.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Alexis Manuel De la Torre Juárez, Clara Hernández Gutiérrez, Mariela Monroy García
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License 4.0 that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.